Hui

Uw ervaring telt – over feedback en klachten

Huisarts zijn is een prachtig, maar ook intensief en verantwoordelijk beroep. Iedere dag worden er binnen de praktijk vele beslissingen genomen – medisch-inhoudelijk, praktisch en soms ook op basis van intuïtie en ervaring. Dit doen wij met volle inzet en aandacht, vanuit de wens om mensen écht goed te helpen. Toch kan het voorkomen dat een consult niet verloopt zoals u had gehoopt, of dat u met vragen of een ontevreden gevoel blijft zitten.

Wij vinden het belangrijk dat u zich gehoord voelt. Als u twijfels of zorgen heeft over een advies, de bejegening of de manier waarop iets verlopen is, willen wij u nadrukkelijk uitnodigen om dit met ons te bespreken. Een open gesprek kan veel duidelijkheid geven en is vaak een eerste stap naar wederzijds begrip. Wij staan open voor uw mening – niet alleen omdat we ons vak serieus nemen, maar ook omdat we ervan willen leren en onszelf willen blijven verbeteren.

Onze praktijk wil een veilige plek zijn, ook wanneer het gaat om het uiten van kritiek of teleurstelling. We hopen dan ook dat u de ruimte voelt om met ons in gesprek te gaan als er iets speelt. Dit kan mondeling of schriftelijk, afhankelijk van wat u prettig vindt. Vaak helpt het om uw ervaring te delen – en meestal blijkt in een persoonlijk gesprek dat we samen tot een oplossing of beter inzicht kunnen komen.

Mocht u, ondanks ons gesprek, toch ontevreden blijven, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij een onafhankelijke instantie. Onze praktijk is aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Zij behandelen klachten objectief en zorgvuldig, en kunnen bemiddelen wanneer u en uw huisarts er samen niet uitkomen.

Meer informatie vindt u op de website van SKGE:
👉 www.skge.nl


Onze betrokkenheid stopt niet aan het eind van een consult. Uw ervaring doet ertoe – positief of negatief. Alleen samen kunnen we zorgen voor goede zorg.