Kosten/tarieven
Kosten
Voor in de praktijk ingeschreven en in Nederland verzekerden worden de volgende, landelijk vastgestelde tarieven in rekening gebracht.
Verrekening
Wij zijn verplicht rechtstreeks bij uw verzekeraar te declareren en wij doen dat, indien mogelijk elektronisch.
No-claim en eigen risico
Bovenstaande kosten gaan (nog) niet ten koste van uw eigen risico. De kosten van voorgeschreven medicatie echter wel. Indien u met uw verzekeraar een no-claim bent overeengekomen kunt u in uw polis vinden of bij uw eigen verzekeraar informatie inwinnen over welke kosten al dan niet onder deze no-claim vallen.
NIET VERSCHIJNEN ZONDER BERICHT
Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Met ingang van 1 augustus 2022 hebben wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Wat moet u doen als u niet op een afspraak kunt komen? Meldt dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente. De afspraak wordt afgemeld en u kunt veelal direct een nieuwe afspraak maken. Er wordt dan natuurlijk ook géén ‘no-show’ tarief berekend.
Hoeveel bedraagt het ‘no-show’ tarief?
We zullen een tarief van €17,50 bij een enkel consult en €35,- bij een dubbel consult in rekening brengen. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.
Let op: Deze rekening wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis of per e-mail. Indien de rekening niet is betaald, dan verzoeken wij u vriendelijk het bedrag contant aan de praktijkbalie af te rekenen, voordat een volgende afspraak door kan gaan.